Dag 8: Donderdag 14 - Exchange Kick-off

17 februari 2019 - Taipei, Taiwan

Even pas op de plaats: het is tijd voor een uni-gerelateerde activiteit. Het is donderdag en dat betekent dat vandaag de Orientation Day van het Exchange Program is. Dit houdt in dat alle uitwisselingsstudenten samen komen om wat praktische zaken door te nemen. Ook krijgen we een rondleiding over de campus. De campus is niet erg groot en ligt slechts 10 mins lopen vanaf mijn huis. Ideaal dus! Na de introductie gaan we met alle buitenlandse studenten naar het Nationaal Paleismuseum. Het museum heeft een permanente collectie van zo'n 700.000 kunstwerken uit de hele Chinese geschiedenis. Hiermee is het een van de grootste collecties ter wereld. We sluiten de kick-off af met een bezoek aan de Shilin Night Market. Een Chinese pizza, zeeschelpen en worst blijken uit eindelijk het menu voor vanavond.

Het was erg leuk om alle buitenlandse studenten bij elkaar te zien en om met de verschillende nationaliteiten op stap te gaan. Er zijn veel Duitse, Franse en Tsjechische studenten. Mijn twee huisgenoten uit Singapore waren er ook, met hen kan ik ook goed opschieten. Al met al een leuke kennismakingsdag! :)

Nationaal PaleismuseumNationaal PaleismuseumNationaal PaleismuseumNationaal PaleismuseumNationaal PaleismuseumNationaal PaleismuseumNationaal PaleismuseumNationaal PaleismuseumZeeslakken @ Shilin Night MarketWorst @ Shilin Night MarketChinese Pizza @ Shilin Night Market