Dag 10: Zaterdag 16 februari - Taipei Lantern Festival

17 februari 2019 - Taipei, Taiwan

Vandaag is de aftrap van het Taipei Lantern Festival. Een grote feestelijke opening met draken en een hoop getrommel geven het startschot voor het festival. Het festival duurt in totaal 6 dagen. We lopen een rondje door de enorme drukte langs alle lichtjes. Het is als een soort Taiwanese versie van het Carnaval Festival in de Efteling. Omdat het schuifelen is geblazen door de enorme drukte, besluiten we om naar de andere kant van de grote weg te lopen. Daar is een podium waar de lokale Ronnie Flex met band de show steelt. Het oversteken blijkt nog een hele klus vanwege de enorme drukte. Onder het dringend gefluit van een ietwat chagrijnige politieagent halen we de overkant. We luisteren naar twee hits (denk ik) en besluiten dan om wat te eten te scoren.

Taipei Lantern FestivalTaipei Lantern FestivalTaipei Lantern FestivalTaipei Lantern FestivalTaipei Lantern FestivalTaipei Lantern Festival

Zoals te verwachten is elk eettentje bommetje vol. We pakken de metro naar het centrum om daar een hapje te scoren. Helaas zijn we als groep wat besluiteloos en valt uiteindelijk de keuze op McDonalds. Joep had de avond ervoor zijn horloge verloren tijdens het stappen. Terwijl de rest van de groep alvast de metro terugpakt, loop ik met Joep naar de tent waar z'n horloge ligt. We komen langs de Taipei 101 en dat is een enorm gaaf gezicht in het donker. Na dit ommetje besluiten we om naar huis te gaan. We kaarten nog wat onder het genot van een biertje en dan zit ook deze dag er weer op.

Taipei 101 by Night